Märkeskläder

... verkar som många föräldrar,gärna de som bara har ett barn,gärna
handlar enbart dyra märkeskläder?
Klart man ska köpa kläder som är bra,speciellt ytterkläder,
men ärligt talat,så är de ju knappast för barnen man handlar de dyra
kläderna alla gånger?
Är nog den märkesfixering som endel vuxna har,som tyvärr förs
över på barnen allt tidigare i åldrarna.

Tittar man på senaste testet av exempelvis vinteroveraller,så
är de ju inte nån av de kända å sk märkesoverallerna som
vinner i testet.. nu ställde ju inte Didriksson eller POP upp på
testet,å de kan man ju fundera över.

Sen är de väl beroende på vilken ålder barnet är,ex en 1åring,hur
länge är dom ute på vintern jämfört me ett större barn,klart
de ska va varma kläder,men ja tror nog många som inte erkänner
de går på märket bara.

Om man dessutom inte har haft barn innan,hur kan man då veta om
de "mindre" dyra märket inte fungerar lika bra?

Barnfamiljer med många barn,ja tror inte alla dom har råd att lägga
ut 1000-1500 per vinteroverall alla gånger,men inte är deras barn sämre
klädda för de, däremot kanske deras barn lär sej uppskatta värdet
i kläder mer istället.
Nä huvudsaken barnen har rena,hela kläder,och att de inte blir blöta
på en gång å fryser ute.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja, du har så rätt så!

"billigt är bra"

"man får vad man betalar för"

Jag har gjort tabbar å köpt billigt, som visat sej vara skräp (vinterkläder) Men även dyrt som visat sej inte hålla måttet. Så det finns skräp i alla varianter, även dyra märkeskläder!

Sen blir det ju saftigt om man vill ha två uppsättningar (dagis å hemma) å väljer märkesvarianten.. Livet är inte enkelt =)

2009-10-20 @ 07:45:52
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Annelie

Sjukt är det!

En annan handlar på tradera för att komma lite billigare undan. Nu är inte jag en sån som handlar märkeskläder men på tradera kan man få märkeskläder BILLIGT. Inte för att jag som sagt behöver sånt men ibland blir det lite såna kläder med.

Köpte en helt ny overall till Mille nu, en frientex som är ett bra märke från Coop. Tydligen mycket bättre än bl a p.o.p o s v. betalade 53 kr för den. :-)

Hellre såna kläder som är bra fast det INTE är märkeskläder. :-)

Löjligt tycker jag, men som sagt så ser man på barnen med hur märkesfixerad de blir.

2009-10-20 @ 10:57:46
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag blev lite lur på varför inte POP och didriksson ställde upp i testet? Har haft billiga och dyra kläder till Melvin. Men inte har de varit så stor skillnad va jag märkt iaf. Men jag rekommenderar Snowpeople vinterkläder. Tycker dom är kanon. Både jag och Melvin har vinterkläder därifrån. En overall gick på 800 kr tror jag. Min skoterdress kostade 1200 kr. Köper de mesta nere på Husvagnscenter här i Dorotea :) Tack för dina fina ord! Vi tycker det är så roligt att pyssla! Kram kram

2009-10-21 @ 09:38:29
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0