Feber

fick min lilla kille igår kväll. Han sov inte så bra i natt.
Men i morse va han rätt pigg,inte så varm,men nu sover han en stund igen,behöver nog de när han inte sov så gott i natt.
Ösregnar gör de ute,så de är rätt dag för å va inne iaf.
Funderar på de här med svininfluensa,vaccinering  å de.. hur man ska göra om de blir aktuellt.
Känns som de är så oklart de här me hur bra de är att vaccinera med.
Man vill ju inte ta nå risker me de heller,men man vill ju inte heller ska få influensan,verkar som de är barn som ha lättare att bli smittade.
Taskigt de här me dagis me,är ju värsta smittstället de egentligen.
Man hoppas alla föräldrar håller sina barn hemma om de inte är krya,tycker de är ens skyldighet,va många små barn som sitter på dagis och snorar och hostar.
Förstår ju att man inte kan hålla barnen hemma vid minsta snuva,men de är nog extra viktigt nu vid influensa tider att man håller dom hemma om dom inte är krya.
Okej att de drabbar ekonomin att vara hemma,men man få nog tänka på hur många de kan smitta.
Då tänker man just på de här barnen som går 15 timmars,dom har ju inte ett "måste" att vara på dagis,där borde restriktionerna va extra hårda.
Fast de är ju min åsikt bara. ALLA barn som inte är krya ska ju såklart vara hemma.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja jag har hört mig less på detta nu. Sett många program och debatter med proffesorer och de som själv är med och tar fram vaccin att det kan va fel med massvacc. Just för att vi måste istället få ett skydd naturligt mot detta. Jai vet inte men jai tror inte jai vill vaccinera mig. Jag tror de kan bli värre då. Sen dags å börja med det då det redan kommit. Men det är ju MIN åsikt. =) Sen så SKA iaf. Jag hålla barnen hemma om de visar minsta lilla snuva eller va de kan va. Hoppas alla tänker så.

2009-09-04 @ 21:52:58
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja jag är supernoga med att hålla dom hemma. Nästan så man ibland fått kritik för att man hållit dom hemma för länge. Ibland känns det meningslöst när vissa har barnen på dagis fast dom är sjuka och snorar som värst. Går ju bara runt. Men hur ska barnen annars kunna få bli helt friska om dom inte får vara hemma och ta det lugnt. Ingen fara för barnen att vara sjuka så länge dom får ligga till sängs... Eller ja... Vila. =) Ja det är hysteri. Orkar inte lyssna. Blir vi sjuka så blir vi. Är vi friska så lär vi nog klara denna precis som den "vanliga" flunsan. I Finland klassas den inte längre som ja..du vet. Den går inte längre under smittskydds lagen eller va man säger. Där klassas den som 3 ggr mildare än den "vanliga" flunsan. Ja den grytan är supergod. Du bara måste göra den. =) Ler varje gång jag tänker på getingjakten jag. ;)

2009-09-05 @ 17:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0