Längesen...

man skrev här :)  Tro facebook rår för de ;) 

Nu ha då vintern kommit ordentligt å de är vitt
å fint ute :)

Igår kväll va ja på bröllop i Rossön,å sen
middag på folkan i Hoting :)
Hamnade bredvid världens bästa präst
vid middan så de va skoj :)
En präst som ja tro ja haft vid de flesta begravningar
ja varit på,å min konfirmationspräst, sen när
en kompis dog när ja va 16 år så samlade han oss
kompisar å stöttade oss .
Senast va på karins begravning.
Han å Liam byggde ihop figurer från
kinderägg :D
De stunderna Liam satt still alltså haha..
för de va full fart på han,han hade en dagiskompis
 som är ett år äldre där,å de röjde loss me de äldre
barnen ordentligt ;)

Sen åkte vi hem vid 9 å han slockna rätt fort :)

Skrev ett inlägg på facebook då om hur himla less ja
är på tokkörningarna som är på byn hela tiden,speciellt
helgkvällar.
För igår kväll som många andra kvällar så kördes de som galningar här
timme efter timme.
De är absolut inte ljudet som stör mej,men herregud är de mogna att
ha körkort när de håller på så här? Nu bor ja efter en "större" väg men
ja vet att de körs likadant på smågatorna,långt in på nätterna.

Vad man är rädd för är ju (såklart) va som kan hända, även om
Hoting är rätt folktomt så finns de faktiskt folk ute.
Som igår kväll gick Felix ut me 2 kompisar, å de förstår väl
alla föräldrar att man tänker tanken va som kan hända när
bilarna kommer i breställ åhöga farter,hur tro dom att dom
kan kontrollera bilarna så de är riskfritt?
Många av dessa ungdomar har inga jobb,bor hemma,å dessutom
går fortfarande på gymnasiet,vars kommer pengarna att både
ha en bil med alla omkostnader,å dessutom bränna dessa pengar
på bensin/diesel?
Visst de är inte min sak,men är man helt ansvarlös för hur de
beter sej ute fast de passerat 18 om de fortfarnade bor hemma?
Nu är de inte bara dom som tokkör,finns minsann nån äldre tok som
alltid hållit på,vilket är lika illa det.
Å ja bryr mej inte om knallar å trasiga avgasrör,hur man nu kan
tro de? De är HUR dom hela tiden kör som man lessnat på.

Polisen vill ju att vi ringer när de hålls på så här,att vi
kommer in med namn å sen står för det. Sen om de
som anmäls har körkortet på prövotid så kan de
anmäla det å deras körkort blir indraget. Inte kul,å
då få de dessutom ta OM de... hur skoj är de då?

Men... när de hålls på så här hela tiden... för de
är inte bara ibland... så kanske de är de enda rätta?


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja va tusan dom kan ju köra på någon. Det är lätt hänt att man tappar kontrollen över bilen. Inge kul med okynnes körning. Och hur tusan har dom råd kan man undra. Ha en underbar jul. Kramar!

2010-12-19 @ 17:22:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emma

Samma här! Dricker sällan alkohol, tycker det mesta smakar skit men det kan vara gott med en svagt blandad drink med mycket frukt i :-)



Vi kör också på julmust & annan dricka. Nova älskar mjölk & ska ha det till allt så det lär hon nog dricka även på jul. :P



Hoppas ni får en mysig jul! Kramis

2010-12-21 @ 00:13:53
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Även här på byn buskörs det tyvärr, både irriterande, och inte minst farligt. Och angående bilbarnstolar kan jag inte fatta föräldrar som utsätter sina barn för sådan fara, håller helt med dig!!! KRAM

2010-12-29 @ 09:27:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag tror det är amningen som spökar här, därför han inte vill sova, men nu har jag dragit ner lite på amningen & det visar sig funka - hitills :-)



Men som du säger, det är en tid i livet, det kommer en dag som de båda kommer sova - för länge ;-) Hihi

2011-01-10 @ 17:52:39
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja inte är det ofta man brukar stor städa soffor.

Men nu fick jag lov att städa upp våran då den skulle säljes.

Fick ju min nya ikväll och jag är KÄR i den ;-)



Nu är det bara mitt vardagsums bord som måste skruvas ihop. Och jag måste hitta en liten rund matta att ha under bordet.

Kommer bli ett helt nytt vardgasrum bara allt är på plats!

KRAM

2011-02-28 @ 22:57:04
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja tänk att det ska va så roligt =) Sam är som tokig i alla sorters maskiner. Traktor, fyrhjuling, skoter osv...

Men jag kommer ju ihåg själv då jag va mindre hur roligt det va då man fick köra lill sno tricen uppe hos farmor och farfar! =)



Kramiz!

2011-03-16 @ 22:14:48
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tack snälla du för tipset, ska bums be mor kuta in på apoteket åt mig å köpa! <3

2011-03-17 @ 13:33:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack för möss tipset.

Älskar mössor! Men Mikael börjar bli less på alla mössor jag köper åt barnen =/

haha!!!



Kraaaam

2011-03-29 @ 21:55:33
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas verkligen på härligt augusti väder. Men det ser mörkt ut dom närmsta dagarna iaf.

Men vilket underbart väder vi haft dom senaste veckorna!

HAr verkligen njutit!

Hoppas du haft en kanon bra sommar =)

HA en härlig helg!

2011-08-04 @ 20:34:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det känns ju bra om det är detta som varit roten till mitt mående. Men det brukar ta tid innan man fått rätt dos så att säga!

Men jag hoppas verkligen på bättring snart =)



Tur jag kom på att be doktorn om att få ta ett sånt där prov!

Ha en fortsatt fin helg trots regn =/

2011-08-06 @ 14:16:57
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0