vaccinera

... ja de tänker ja göra .. i morron... efter många tankar fram å tillbaka..
Pratade me distriktan på jobbet idag,å hon berättade va smittskyddsöverläkaren
sagt.. om va sprutan innehöll.. å om de här med kvicksilver.. de innehåller
lika mycket som en liten abborre.. för just insjöfisk innehåller ju me
kvicksilver... hur många äter inte de nån gång per år?
Å dessutom så lär de ju komma fler å svårare influensor framöver :(
å då ha man ett visst skydd.. okej de ser aldrig lika ut virus,men ha man tagit detta
så skyddas man ju iaf mot just dom delarna.
Dessutom är de mest för Liams skull ja känner ja vill vaccinera mej,han
är ju en riskgrupp eftersom barn under 3 år inte vaccineras OM de inte
har svår astma eller annan riskgrupp.
Ja de är iaf mitt beslut nu :)
Så i morron gå ja upp å stampar mej, å MARIA,tänk vilken
STOR kanyl hon kommer använda på dej hehee...

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, hade jag itne varit gravid och jobbat inom vården hade det varit ett solklart beslut att vccinera mig, men inte som det är nu... står ju inte ens bredvid en som röker Hi,hi. Dessutom är jag ruggit spruträdd... Hi,hi. Hoppas du slipper biverkningar i form av frossa/feber och muskelvärk som andra drabbats av! Kram

2009-10-15 @ 19:34:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria

hahaha jag hoppas att det går väldigt fort och inte gör så himla ont så ska jag nog fixa de´ :) Men du såg ju hur rädd jag blev i morse, men men det går nog bra!!! Du kan väl följa med och hålla handen ?:)

2009-10-15 @ 21:10:01
Postat av: Milla

men ja kan följa å hålla handen... ja gillar sånt där när d sticks(bortsett från getingar).. endast då ja kan tänka mig att gå till dr... om han inte e jäkligt snygg förståss.. :p

2009-10-15 @ 22:42:48
Postat av: Nina

Som det känns nu så kommer vi inte vaccinera oss! Det är väl Melvin som jag är mest osäker på hur jag ska göra med...

Hade jag jobbat inom vården så hade jag kanske tagit en spruta...

Jag gruvar mig som f*n tills jag har slutat amma och ska ta röda hund igen. hade tydligen inte fullt skydd mot det =/ Är vidrigt sprut rädd =(



Hoppas du slipper alla biverkningar nu!

Kramar!

2009-10-15 @ 22:54:17
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Erika

Så du har bestämt dig! Åh, jag vet inte alls hur man ska göra.. vi pratar om d här fram å tillbaka.

2009-10-16 @ 08:33:32
URL: http://eraijka.bloggagratis.se
Postat av: Vanja

Oj va tidigt ni får börja ta vaccin... jag hoppas det börjar ge oss här i dorro med snart! Tänker som du, har sj en liten hemma som man inte vill smitta ned! Så vi i vår familj som kan ta, tar vaccinet!

2009-10-16 @ 08:46:02
Postat av: Madde

Milla-äähh hårding som ja ä så behövde du ju inte följa å hålla handn ;)

Vanja- ja våran sköterska körde igång redan idag,är riktigt skönt att ha de gjort :)

Har man små hemma vill man ju gärna få de gjort :)Hur gammal är din minsting då?

2009-10-16 @ 13:15:34
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Vanja

Ja min minsting är 9 månader... bli snart 10 månader. Vi med vill vaccinera oss så fort som möjligt..

2009-10-17 @ 11:41:53
Postat av: Marlene

Så du har redan vaccinerat dig, undrar när vi får göra det. Jag har oxå tänkt fram och tillbaka..Men kommit fram till att jag ska vaccinera mig, så jag inte smittar nån i min omgivning. Om du får några biverkningar kan du väl berätta ? :)

Kram på dig min vän!

2009-10-17 @ 21:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0