Bortskämda

kan inte låta bli att tycka att många är så bortskämda,
idag ska man vara så glad att man har ett jobb,
nått som gör att man kan betala sina räkningar,kläder
å mat på bordet...  
Ja tror att alla jobb känns jobbiga under perioder
i ens liv. Men att ha bra arbetskompisar väger
upp de hela,sen kan ju känslan vända.
Å man tycker de är helt okej me sitt jobb :)

Men att många yngre som sitter å klagar
på att de inte har nå pengar,att de aaaldrig
kan köpa de ena å de andra... å sen inte ens
kan ta de jobb som finns? Få de inte att gå ihop.
Man kan behöva bita ihop å prova mer än ett
kort tag,å sen kanske man få lov att acceptera
ett jobb man inte egentligen "vill" ha under
en period under sitt liv?  Har man dessutom skaffat
barn,så tyck ja inte man ha så mycke val.
Att sen komma på vad man vill göra å plugga
eller så för att komma dit,de är de ju bara en själv
som kan. Men att sitta å beklaga sej att de inte finns
jobb å att man aldrig ha råd till nått,när de finns
vårdjobb på de flesta orter.... men då vill man inte?
Å  jaaa ha prova,de va inget för mej? Öööhh...
då är man bortskämd.

Inte va de här de ja ville hålla på mej när ja
börja jobba.. men Ja va ung när ja fick Felix,hade inte haft
mer än sommarjobb å sånt,så när chansen om att
jobba på hemtjänsten kom så tog ja den.
Alla år ha inte vart roliga,men man växer in i rollen,
å ja trivs så jäkla bra me mina arbetskompisar,
att de vände känslan :) 
Idag vill ja nog inte byta ut mitt jobb :)
Har flera på mitt jobb som aldrig kunde tänka sej vården
;)    men här sitter som me hihihi,å trivs nog rätt bra
de me :) 
Men så provade de mer än en kort stund,för
de va nog oxå i behov av en inkomst.
Å ja tycker de är så hemskt när man väljer
bort nått för att de inte va nått för en?

Då ha man inte så stort behov av pengar?
Å inte är de lättare att få jobb på nått större
ställe,är ju fler sökandeom alla jobb då oxå.

Har man bara sej själv att tänka på så
är de väl en sak,men har man skaffat
barn så är man ju ansvarig för de oxå.
Pengar  är ju ett måste...

Sen att man under tiden man jobbar
funderar å kanske kollar upp va man vill
jobba me,de är väl klokt :) 

Men UT å jobba å skaffa lite arbetslivserfarenhet
nu ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Kan inte låta bli att känna igen mig i det du skriver! Jag fick chansen till personlig assistent. Men tackade nej efter en vecka! Dock klagar jag inte över att vi ha lite pengar men man kan önska att de fanns mer ibland! Men jag kan säga att personlig assistent inte var min grej, att hoppa in och jobba hos en tant man inte kände fick ingen inskolning också hade hon två stomi påsar. Tre timmars arbete varje dag, två timmar mitt idan en timme på kvällen varje vecka. På helgerna var det 2 arbets timmar. De gav inte oss mycke pengar. Jag mådde bara dåligt över att gå dit och räknade ut att soc inte kommer hjälpa oss om jag fortsätter jobba där och de innebar att vi skulle ha 1000 att leva för. Inte alls rimligt för 3 personer. (Nu mena jag dock inte att jag vill leva på soc resten av mitt liv, verkligen inte, de är det värsta jag vet) Men jag är väldigt tacksam att jag fått testa på det!



Kan känna att vissa unga bara sitter hemma och tycker de är bekvämt och att dom är för slöa för att jobba. Men i detta fall måste jag få försvara mig själv :P haha.



Ha de så bra!

2010-09-26 @ 16:34:12
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: Josefine

Haha jag kommer så väl ihåg när dom på AMS skickade mig på praktik hos er och jag skulle gå intro med Lennart, aldrig i livet sa jag då men se nu.. haha det är lite roligt faktiskt..

2010-09-29 @ 22:14:56
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Bra inlägg, jag håller med dig!!! Och tack för tipset om pigkammaren, dit lär jag definitivt åka nästa gång jag är i Ösund!!!! Kram till er <3

2010-10-07 @ 08:31:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ja han är ju en mycket söt hjälpreda. Men ibland hjälper han till lite för mycket =p

Blir som åt andra hållet.



Bra inlägg! Har provat vården, har jobbat både på långvården, demensen och som personlig assistent.

Jag önskar verkligen att jag får behålla mitt jobb på polar för just inom vården vill jag verkligen inte vara! Har provat det i några år och jag passar inte där. Dessutom kommer man stå med tre barn och ingen karl som är hemma och kan hjälpa till. Tänker på det här med obekväm arbetstid. Min mamma har en sjukdom som gör att hon inte orkar så mycket och hon jobbar dessuto kväll själv ibland. Å min svärmor är inget att hänga i julgran så att säga. Där har jag ingen hjälp.



Men håller med dig fullständigt, finns så många som bara drar bena efter sig! Som är både lata och bekväma! Dom blir man riktigt irro på!



ha en fin dag =)

Kram

2010-10-10 @ 14:44:45
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Då kör jag på svartvitt :-)



Å så önskar jag er en fin dag <3 KRAM!

2010-10-12 @ 09:25:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då )



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-10-14 @ 13:13:36
URL: http://smyckestokig.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi visst är det luran, men det är banne mig bara det faktum att hon har tänder som skiljer dem åt, för hogge har samma kläder i dag :-P KRAM

2010-11-01 @ 11:19:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

ha ha trodde jag skulle kunna lura er denna gången, men icket, visst var även denna bild på svea :-)

2010-11-03 @ 08:59:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: erika

Jo du, du ska tro att de känns skönt:) nu har jag iaf lättare att söka ett jobb! sedan hoppas ja ju att jag får några intro dagar inna jag ska börja! Sticka tro ja bara bli kul nu, tack vara Christine:) annars har jag nog inte stuckigt någon än:P Men jag har inte räknat med att få flytta in innan jul så jag kommer nog och hälsar på er några dagar till innan dess får jag hoppas:)

2010-11-06 @ 23:45:25
URL: http://erikabolin.blogg.se/
Postat av: Rebeckah

Har jag två headers? :o

2010-11-07 @ 21:45:52
URL: http://sosrebeckah.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja du har nog rätt att det är väldigt individuellt, Luran har ty aldrig varit sjuk, å blev inte särskilt mycket sjukare således heller när hon började förskolan.

Så skönt för dig att slippa Vabba, å för killarna att slippa vara sjuka!



KRAM

2010-11-08 @ 12:00:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Rätt igen :-D

2010-11-11 @ 09:00:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Helt rätt det du skriver i bloggen... blir så irriterad på dom som bara lever på sociala och inte ens VILL jobba.. snacka om att ha fattat fel vad livet går ut på.... Ja i början kanske man får jobba en timme eller nåt men det kan ju utöka sig hela tiden och tillslut kanske man får ihop tillräkligt många timmar för att klara sig! endel tror att heltidsjobb skall komma till dom och det kan dom ju glömma

2010-11-14 @ 20:09:27
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Gryyymt fina, så nästa gång du fyndar liknande saker får du allt tipsa här i bloggen ;-) KRAM

2010-11-16 @ 08:44:35
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0